ISON: наближається до нас навколосонячними комета

21.07.2015

ISON: наближається до нас навколосонячними комета

Комета ISON з'явиться в небі над Землею в 2013 р Хоча поки досить важко робити прогнози щодо того, наскільки яскравою буде комета після прибуття, але деякі астрономи говорять, що вона може бути настільки ж яскравою, як повний Місяць, і що, можливо, комета навіть буде видно при денному світлі.
Комета ISON отримала своє ім'я на честь телескопа Міжнародної наукової оптичної мережі. Двоє російських вчених помітили комету ISON, проводячи спостереження за допомогою 0,4-метрового відбивної телескопа з будівлі однієї з обсерваторій цієї організації.
ISON вважається «околосолнечной» кометою - це означає, що вона пройде дуже близько до Сонця, коли потрапить у внутрішню Сонячну систему в листопаді 2013 р
Відкриття комети і присвоєння їй імені
Астрономи-любителі Віталій Невський і Артем Новічонок помітили цю комету на фотографіях, зроблених телескопом ISON у вересні 2012 р
Навіть з великої відстані ця комета здається яскравою, що дозволяє припустити, що розмір її ядра складає від 1 до 10 кілометрів на охопленні, згідно астроному Метью Найту з Лоуелской обсерваторії і НАСА.
Очікується, що комета ISON пройде на відстані всього-на-всього в 1,2 мільйона кілометрів від поверхні Сонця, за умови, якщо вона витримає вплив гравітації Сонця або його випромінювання. Цей найближчий підхід знаменитої комети відбудеться 28 листопада 2013 р
За традицією, комети називають на честь виявили їх людей, наприклад, комета Шумейкер-Леві 9, яка врізалася в Юпітер в 1994 р, або комета Хейла-Боппа, освітила небо над Північною півкулею в 1997 р
Однак при присвоєнні імені комети ISON взяв гору більш новий підхід до цього питання, суть якого зводиться до того, що комета отримує ім'я на честь проекту, в рамках якого відбулося її відкриття, а не на честь конкретного вченого, який відкрив її. Це означає, що у деяких комет можуть виявитися однакові імена, що, в свою чергу, може призвести до плутанини.
З цієї причини, а також тому, що новий метод має менш особистий характер, Пітер Джедіке, колишній президент Королівського астрономічного товариства, Канада, закликає повернутися в справі присвоєння комет імен до старих правил.
Крім того, у кожної комети є ім'я, присвоєне їй Міжнародним астрономічним союзом, яке відображає важливу інформацію про комету, наприклад рік її відкриття. Офіційне ім'я комети ISON - Комета C / 2012 S1.
Сліпуче подання на нічному небі
Коли комета ISON була відкрита у вересні 2012 р, вона перебувала на відстані в 1 мільярд кілометрів від Землі в сузір'ї Рака.
Перебуваючи на відстані в 939 мільйонів кілометрів від Сонця, ця комета мала видиму зоряну величину 18,8. Це означає, що комета була приблизно в 100000 разів тьмяніше, ніж об'єкт, який можна розрізнити на небі неозброєним оком.
Однак в листопаді 2013 року ця комета повинна перетворитися і висвітлити наше небо яскравим спалахом. НАСА планує спостерігати це захоплюючу космічну дійство за допомогою космічного апарату STEREO, який в даний час проводить спостереження Сонця з орбіти. А спостерігачі, що знаходяться на Землі зможуть помилуватися видовищем поданням, яке збирається влаштувати довгоочікувана космічна гостя на нічному небі, не тільки в біноклі і телескопи, але і неозброєним оком.